1. Noś maseczki - chroń siebie i innych; 2. Dobre i złe praktyki w dyskusji.
REALIZACJA ZADANIA: "Zadanie zdalne"
Jakie zadanie/zadania opiszecie? Dlaczego akurat takie zostało/-y wybrane? [min. 100 znaków]
- Nasz zespół wybrał zadanie "Jak media mówią o koronawirusie? - Analiza". (1. Noś maseczki - chroń siebie i innych)
Pandemia koronawirusa w Polsce i na świecie to temat, który całkowicie zmienił rzeczywistość moich uczniów. Zdalne nauczanie, lęk o zdrowie najbliższych, dezinformacja medialna, to wszystko wpłynęło na ich wybór. Otwarcie stwierdzili, że wszystkie pozostałe tematy bezpośrednio lub pośrednio są powiązane z pandemią.
Chcieli się zmierzyć z tym tematem i jednocześnie trochę go oswoić.
Nie tylko być uczestnikiem projektu "Młodzi Głosują" , ale przede wszystkim zrozumieć, co dzieje się wokół nich.
2.Rozwiązywanie trudnych sytuacji w dyskusji (2. Dobre i złe praktyki w dyskusji)
Uczniowie klasy ósmej zajęli się problemem dyskusji i debaty w przestrzeni publicznej. W oparciu o materiał filmowy (zamieszczony w prezentacji) analizowali zachowanie polityków i oceniali dobre i złe praktyki prowadzenia dyskusji.
Jakie jest rozwiązanie zadania/zadań? [min. 200 znaków]
Zadanie nr 1 (1. Noś maseczki - chroń siebie i innych)
Krok 1 (1. Noś maseczki - chroń siebie i innych)
Znajdź w mediach dwa artykuły lub wideo-reportaże dotyczące pandemii koronawirusa w Polsce.
- Wspólnie z uczniami utworzyliśmy zespół "Młodzi Głosują" w programie MS Teams.
- Wszyscy uczniowie wyszukiwali informacji dotyczących koronawirusa w Polsce i odsyłali je w zadnich zespołu, do wglądu całej grupy.
- Na spotkaniu omówiliśmy przysłane materiały i wspólnie wybraliśmy dwa z 29.04.2020 :
https://wyborcza.pl/7,162657,25904764,wszystko-co-trzeba-wiedziec-o-maseczkach.html
https://www.tvp.info/47802895/z-czego-najlepiej-zrobic-maseczke-eksperci-radz
Krok 2
Analiza
- Oba artykuły mają charakter informacyjny.
- Z tytułów i pierwszych akapitów dowiadujemy się, że epidemia spowodowała wzrost zapotrzebowania na maseczki (TVP info) oraz , że pojawia się wiele pytań dotyczących nakazu zasłaniania ust i nosa (Wyborcza).
- TVPinfo powołuje się na badania ekspertów, Wyborcza prowadzi artykuł w charakterze Q&A - pytania i odpowiedzi.
- Oba źródła są dla uczniów mało czytelne, ponieważ TVPinfo z jednej strony pisze o maseczkach, ale przytoczone informacje eksperckie, budzą u uczniów pytania, czy w ogóle maseczki są skuteczne. Wyborcza stara się odpowiedzieć na pytania dotyczące maseczek, ale ponieważ przytacza liczne listy od czytelników, najważniejsze odpowiedzi giną.
- Konkluzja uczniów - musimy sami zorganizować kampanię medialno - informacyjną na podstawie informacji zamieszczonych na stronie rządowej: https://www.gov.pl/web/koronawirus/zaslon-usta-i-nos
Krok 3
Rozwiązanie proponowane przez zespół uczniowski.
Podział zadań:
- Grupa 1 - film - scenariusz, aktorzy, montaż https://www.youtube.com/watch?v=PaBYQNTSue4&feature=youtu.be
- Grupa 2 - plakat - projekt i realizacja w programie canva.com (plakat w załączniku)
- Grupa 3 - ankieta - przygotowanie pytań w programie MS Forms, analiza wyników (w załączniku)
Kampania:
- 6.05.2020 liderzy klasowi zamieścili przygotowane materiały na grupach klasowych na Whats App z prośbą, by ich szkolni koledzy po zapoznaniu się z nimi, wypełnili i odesłali ankiety - ankieta była aktywna do godz. 20.00 7.05.2020.
- 6.05.2020 nauczyciel prowadzący zamieścił te same materiały na grupie nauczycielskiej Whats App
- W ten sposób do projektu "Młodzi Głosują" włączeni zostali wszyscy uczniowie klas IV - VIII
- 8.05.2020 materiały pojawią się również na szkolnej stronie Facebook
Zadanie nr 2 (2. Dobre i złe praktyki w dyskusji)
Krok 1
Na lekcji WOS przypomnieliśmy sobie najważniejsze zasady dyskusji.
Krok 2
Obejrzeliśmy fragment programu "Kawa na ławę"
Wybraliśmy dwa zespoły uczniowskie, których zadaniem było opracowanie plakatów przedstawiających dobre i złe praktyki w dyskusji.
Krok 3
Prezentacja i omówienie pracy grup uczniowskich:
https://prezi.com/view/BVgvE3Iw7pVoMGGrHhdK/
Czy coś było zaskakujące podczas realizacji zadania/zadań? Czy coś okazało się wyzwaniem? [min. 100 znaków]
Największe wyzwania: (1. Noś maseczki - chroń siebie i innych)
- Praca zdalna - uczniowie musieli zmierzyć się z zadaniem pracy na odległość, odpowiedzialnie podejść do wspólnej pracy, która opierała się na systematycznych spotkaniach w wyznaczonym dniu i godzinie.
- Opanowanie nowych narzędzi pracy takich jak program canva.com, MS Teams, MS Forms.
- Zróżnicowanie wiekowe - projekt realizowali uczniowie klas IV - VIII, należało tak podzielić zadania, by każdy z nich mógł je zrealizować samodzielnie.
Największy sukces:
- Udana praca zespołowa.
- Skuteczna ocena koleżeńska, z zachowaniem krytyki konstruktywnej i wsparcia, uczniowie na formom prezentowali swoje prace i wspólnie je oceniali, wspólnie również motywowali się do pracy.
- Podczas spotkania podsumowującego projekt, uczniowie wyrazili szczerą chęć realizacji kolejnych projektów w przyszłym roku szkolnym.
Siódemka
Mistrz
11.05.2020 11:27
2
VII Liceum Ogólnokształcące
Józef
Mistrz
11.05.2020 14:06
3
Szkoła Podstawowa nr 1 im. III Tysiąclecia w Sycowie
Alicja
Mistrz
11.05.2020 19:27
2
I Liceum Ogólnokształcące im. Rodu Leszczyńskich
SPRewal
Mistrz
18.05.2020 15:56
2
Zespół Szkolno-Przedszkolny
truskaweczki89
Mistrz
27.05.2020 12:38
0
Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Choroszczy
Fregatanka
Praktyk
02.06.2020 10:50
0
"Fregata" Szkoła Podstawowa dla Dziewcząt
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś